dinsdag 10 november 2015

En dan nog een naam en logo bedenken

Misschien vind je het wel leuk om te weten hoe ik aan een naam en logo kwam. 

Waarom Van ons voor jou?
Dat was nog best een lastige. Ideeën genoeg, toen in 2011, maar zo jammer dat anderen dezelfde ideeën al vóór mij hadden. Ons assortiment aan hebbedingen en cadeaus wilde ik niet vastleggen in een naam. Daarvoor was het te divers. Stel dat ik er later een andere kant mee op zou willen. Hierin wilde ik vrij zijn. Met pindakaas.nl zou het toch raar zijn om ook biefstuk aan te bieden, niet waar? Om maar even een krom vergelijk te trekken.

Ik besloot om het een paar dagen te laten rusten en zomaar uit het niets: Peng, een naam! 
Hij leek me geschikt omdat: 
  • je bij het overhandigen van je cadeau vaak zegt: 'Alsjeblieft, dit is van ons voor jou', vooropgesteld dat je er niet alleen staat natuurlijk
  • ik hulp heb (gehad) van allerlei mensen, mag ik spreken van 'wij
  • wij doen enorm ons best om het jou naar de zin te maken, ... dus
  • is het cadeau daarom ook Van ons voor jou.


Helaas zijn de kleuren van deze foto niet zo mooi

Waar haal je in vredesnaam een uniek logo vandaan?
Een vriendin die prachtig kan tekenen, stuurde verschillende schetsen. Heel lief van haar, maar toch was het niet wat ik zocht. Ondertussen ging ik verder met productfoto's maken en daarvoor zocht ik iets in de antieke dekenkist die mijn opa me ooit schonk. Ik klapte het deksel omhoog en Peng: een logo! Ik weet het, het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het liep echt zo.

Op de Woonbeurs waar ik eerder was geweest, had ik een groot houten krijtbordhart gekocht. Ik had ik nog wat leuke accessoires liggen waar ik het hart mee versierde. Toen ik het rechtop tegen de kistdeksel zette paste het precies.


Het is echt een héél groot hart.
Wat een toeval dat dit zo goed paste.
Het was me nooit eerder opgevallen, maar wat vond ik dit mooi!
De punaises zaten er nog in. Ik heb ze laten zitten.
En zo is het gekomen

De foto die ik ervan maakte voorzag ik van tekst. Één ding wist ik zeker, dit logo was uniek. Laat me in een reactie rustig weten wat jij ervan vindt.


Groetjes Van ons voor jou