maandag 9 november 2015

Hoe het allemaal begon bij Van ons voor jou

Ik heb het vast wel eens ergens vermeld, of in elk geval aan belangstellende klanten verteld, maar hier is het verhaal achter Van ons voor jou.

Samen aan de slag 


Voorjaar 2011:  Oh, wat hebben we het er druk mee, mijn familielid en ik! Werkoverleg mag je het in eerste instantie niet noemen. Brainstormen wel, en onze plannen worden concreter en concreter. Een fulltime baan zit er vanwege de crisis niet in en we willen graag iets anders naast ons werk doen. We willen ons creatieve ei kwijt, zeg maar. Mooie dingen maken, daar krijg je tenslotte energie en nog meer inspiratie van. 

 Geurzakje met vlokken babyzeep (2)

Geurzakje met vlokken babyzeep (2) (verkocht maar na te bestellen)

We smeden plannen, werken ondertussen sloten koffie en thee naar binnen en kletsen zowat franjes aan onze lippen. We overleggen hoe we onze creaties aan het Grote Publiek gaan presenteren, wie wat het beste kan, wie wat leuk vindt om te doen, en we verdelen in gedachten al zo'n beetje de verplichtingen. Familielid vindt boekhouden zelfs leuk!? Nou, ik ga er geen ruzie om maken, dat snap je wel.

Dat terzijde, het idee Webwinkel is geboren. Tenslotte is ééns je eigen huis vol. Bij familie en vrienden kun je ook niet telkens aankomen met zelfgemaakte cadeaus. We nemen onze beslissing om mooie en kwalitatieve hebbedingen te maken zeer serieus. Belangrijk: als wij het niet mooi vinden, komt het er niet in!

In mijn eentje aan de slag 


Zomer 2011: Daar is hij opeens, de bekende kink in de kabel. Door omstandigheden moet mijn oh zo creatieve familielid haar prioriteiten bijstellen en haar tijd anders inzetten. Daarom start ik maar vast in mijn eentje. Balen, wij allebei! Maar bij ons thuis zeiden ze altijd: 'Van niks komt niks'. Dus hup, schouders eronder en gewoon doen. 

 Kussenhoesje met bloem- én streepmotief 2

Kussenhoesje met bloem- én streepmotief 2 (te koop)

Najaar 2011: Oeps, blunder nummer ÉÉN 


Die 1 staat er niet voor niets in hoofdletters. Wat kan een mens toch suf doen zeg. Ik heb veel informatie ingewonnen, een plan van aanpak gemaakt, een platform gekozen (Mijnwebwinkel) en ik wil van start. Wonder boven wonder lijkt een webwinkel inrichten best mee te vallen, maar heel veel werk is het wel. Ik mag een aantal maanden met een gratis webshop oefenen voor ik de betaalde versie huur. Dat geeft een fijn gevoel. Plotseling slaat de paniek toe: oeps, vergeten! Familielid en ik zouden samen voor een voorraad mooie creaties zorgen. Alleen ontbreekt door al het gedoe die voorraad nu. Voor het gemak heb ik dit kleine detail waarschijnlijk even verdrongen. Nu niet meer. Help!! Wat is nou een webshop met tien artikelen? Zo snel kan ik dat in mijn uppie niet aanvullen.

Winter 2011: Improviseren bij blunders is ook een kunst.


Te weinig voorraad, dan maar wat vintage en brocante erbij. Ik vind het mooi en sfeervol. Je kunt het vaak leuk verwerken tot een nieuw, uniek product. Dat zijn de leuke klusjes in het leven. Bovendien heb ik al van alles in die stijl. Ik ben dol op spullen met een verleden, op vlooienmarkten, beurzen en kringloopwinkels. Gelukkig krijg ik ook hulp van enkele (creatieve) mensen in mijn eigen kring. Na een hoop gezwoeg heb ik dan toch een behoorlijk assortiment als Van ons voor jou officieel in de lucht gaat. Pfffff, was dát even spannend!

 Brocante, barok paraplubak
Brocante, barok paraplubak (te koop)

Hoe ik trouwens aan naam en logo kwam, vertel ik je de volgende keer.